1
Witamy

na oficjalnej stronie Szkoły Podstawowej im. A. Mickiewicza w Wierzbnie

2
Witamy

na oficjalnej stronie Szkoły Podstawowej im. A. Mickiewicza w Wierzbnie

Poprzedni slajd
Następny slajd

Regulamin   przyjmowania  i  rozpatrywania  skarg  i  wniosków

w   Szkole Podstawowej im. A. Mickiewicza w Wierzbnie

Podstawa prawna:

1.    Ustawa z dn. 14 czerwca 1960r.-Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r.,  poz. 235 ).

2.    Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków  (Dz.U. z 2002 r., Nr 5, poz.46).

Rozdział I

Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków

§ 1.

1. Wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez:

1)    dyrektora szkoły – w każdy wtorek w godzinach od 11:00 do 13:00 w pokoju nr 006;

2)    zastępcę dyrektora codziennie w godzinach od 10:00 do 11:00 i podczas nieobecności dyrektora szkoły.

2. Skargi i wnioski mogą być składane w sekretariacie szkoły w środy poza godzinami pracy od 14:15 do 15:15.

3. Skargi mogą być wnoszone:

1)    pisemnie;

2)    pocztą elektroniczną,

3)    ustnie do protokołu – zał. 2.

4. Pracownik przyjmujący skargę/wniosek udziela potwierdzania złożenie skargi/wniosku, jeżeli osoba je wnosząca zażąda potwierdzenia.

5. Pracownik przyjmujący skargę/wniosek obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi.

6. W szkole prowadzi się rejestr skarg i wniosków wg wzoru – zał.3. Rejestr skarg i wniosków przechowuje się w sekretariacie szkoły. Rejestr skarg i wniosków posiada następujące rubryki:

1)    liczba porządkowa;

2)    data wpływu skargi/wniosku;

3)    data rejestrowania skargi/wniosku;

4)    adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek;

5)    informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek;

6)    termin załatwienia skargi/wniosku;

7)    imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku;

8)    data rozpatrzenia;

9)    krotka informacja o sposobie załatwiania sprawy

7. Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego - anonimy.

8. Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.

9. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz  organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.

Rozdział II

Kwalifikowanie skarg i wniosków

§ 2.

1. Kwalifikowania spraw jako skargi lub wnioski dokonuje dyrektor.

2. Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.

3. Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

4. Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły.

5. Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać właściwym organom, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły.

6. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.

7. Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.

8. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.

Rozdział III

Rozpatrywanie skarg i wniosków

§ 3.

1. Pracownik upoważniony do rozpatrywania skarg/wniosków jest zobowiązany przestrzegać następującej kolejności działań:

1)    przyjęcie, kwalifikowanie i rejestracja skargi/wniosku;

2)    analiza treści skargi/wniosku;

3)    określenie i wyszczególnienie zarzutów;

4)    w przypadku, gdy z treści skargi/wniosku nie można ustalić jej przedmiotu – wezwać skarżącego do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania z jednoczesnym pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi/wniosku bez rozpoznania;

5)    przeanalizowanie zarzutów w aspekcie prawnym;

6)    zaplanowanie trybu działań / czynności postępowania wyjaśniającego,  w tym:

a)    ustalenie źródeł informacji, trybu i form ich zbierania,

b)    ustalenie wykazu dokumentów przewidzianych do kontroli, badania,

c)    przygotowanie narzędzi wspomagających wyjaśnienie sprawy, np. ankiet, listy pytań, kwestionariusza wywiadu, arkusza diagnostycznego, itp.,

7)    w przypadku braku możliwości załatwienia skargi/wniosku w określonym terminie przygotować zawiadomienie o przedłużeniu okresu rozpatrywania skargi/wniosku wraz z podaniem przyczyny i planowanego terminy zakończenia;

8)    analiza zebranych materiałów w postępowaniu wyjaśniającym, ustalenie stanu faktycznego, odniesienie się do stanu prawnego i zasadności zarzutów;

9)    opracowanie projektu odpowiedzi na skargę/wniosek;

10) sformułowanie wniosków do dalszej pracy celem poprawy wskazanego obszaru pracy szkoły, w przypadku , gdy skarga/wniosek były zasadne.

§ 3.

1. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:

1)    oryginał skargi/wniosku;

2)    notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego;

3)    materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku;

4)    odpowiedź do skarżącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem;

5)    inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.

2. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:

1)    oznaczenie organu, od którego pochodzi,

2)    wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,

3)    imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.

3. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie szkoły.

Rozdział IV

Terminy rozpatrywania skarg i wniosków

§ 4.

1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.

2. Skargę/wniosek rozpatruje się:

1)    do czternastu dni, gdy skargę wnosi poseł na Sejm, senator lub radny;

2)    do miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające;

3)    do dwóch miesięcy, gdy sprawa jest szczególnie skomplikowana.

3. Do siedmiu dni należy:

1)    przesłać skargę/wniosek do właściwego organu z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu;

2)    przesłać skargę/wniosek do wnoszącego z odpowiednim wyjaśnieniem, jeżeli trudno jest ustalić właściwy organ lub gdy właściwy jest organ wymiaru sprawiedliwości;

3)    przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów;

4)    przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodów tego przesunięcia;

5)    zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku;

6)    udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.

Udostępniony: 27 lipiec 2023 : 27 lipiec 2023 Poprawiono: 27 lipiec 2023
: Administrator : Administrator
Licznik odwiedzin: 223
Wersje:
2023-07-27 09:33:48 Administrator
2023-07-27 07:55:48 Administrator