1
Witamy

na oficjalnej stronie Szkoły Podstawowej im. A. Mickiewicza w Wierzbnie

2
Witamy

na oficjalnej stronie Szkoły Podstawowej im. A. Mickiewicza w Wierzbnie

Poprzedni slajd
Następny slajd
Drodzy Rodzice i Opiekunowie,
gorąco zachęcamy Państwa do wyrażenia zgody na wzięcie udziału przez Państwa dzieci w programie
BEZPŁATNEJ profilaktyki stomatologicznej.
 
Aby rozwiać Państwa wątpliwości, odpowiadamy na
najczęstsze pytania:

1. JAK ZGŁOSIĆ DZIECKO?
Wystarczy podpisać wysłany elektronicznie/wydany przez szkołę druk  OŚWIADCZENIA (druk dostępny będzie na pierwszych zebraniach rodziców) i  dostarczyć je (osobiście lub przekazać dziecku) do wychowawcy lub sekretariatu szkoły.
2. ILE TO KOSZTUJE?
NIC
Wszystkie czynności Dentobusu, lekarzy i naszego personelu są BEZPŁATNE, refundowane  przez Dolnośląski Oddział NFZ.
3. CZY WARTO?
Zdecydowanie TAK. Nawet jeśli Państwa pociecha znajduje się pod opieką stomatologa, wykonany przez naszego lekarza przegląd może pomóc w diagnozie, wy kazać potrzebę leczniczą i przyspieszyć usunięcie problemu.
Zgodnie z badaniami 86,9% polskich sześciolatków dotyka problem próchnicy, a jej intensywność to średnio 5,1 zębów zainfekowanych. Wczesna diagnoza pozwala na szybkie i bezbolesne leczenie. Odsunięcie leczenia w czasie może prowadzić do konieczności leczenia kanałowego lub utraty zęba. Jako rodzice dzieci z zębami mlecznymi pamiętajcie Państwo iż próchnica przeniesie się z nich także i na zęby stałe. Nie warto więc lekceważyć profilaktyki w każdym wieku dziecka. Dla starszych
pociech, przygotowaliśmy natomiast specjalną kartę Pacjenta, w której w szerszym zakresie  analizujemy potrzeby leczenia ortodontycznego, istotnego zwłaszcza w okresie dojrzewania i intensywnego wzrostu.
4. CZY BADANIA SĄ WSKAZANE , skoro panuje COVID
Właśnie z uwagi na COVID, najprawdopodobniej większa część dzieci nie była w ostatnim czasie badana przez lekarza dentystę, co potencjalnie zwiększa ilość problemów stomatologicznych, któremogą wystąpić u Państwa dziecka. Więc TAK
5. CZY BADANIA SĄ BEZPIECZNE?
W Dentobusie wdrożony jest program BEZPIECZNEJ przychodni mobilnej. Nasi specjaliści przyjmują Pacjentów w pełnych środkach ochrony osobistej, przy pracującej przepływowej lampie UVC, z zastosowaniem środków dezynfekcji powierzchniowej, dezynfekcji ust Pacjenta i zminimalizowanym czasem ekspozycji. Przedział medyczny Dentobusu jest codziennie ozonowany.
6. CO DALEJ? CZY JESTEM ZMUSZONY DO KONTYNUACJI LECZENIA?
NIE.
Po wykonanych przez naszych lekarzy czynnościach, Państwa dziecko (lub wychowawca w wypadku przedszkolaków lub młodszych uczniów) otrzyma kartę Pacjenta. W niej, między innymi, lekarz po zbadaniu stanu uzębienia i błon śluzowych, określi na diagramie potrzeby leczenia zachowawczego, oceni wady zgryzu i wskaże ewentualne potrzeby konsultacji specjalistycznych (np.
ortodontycznej). Wzięcie udziału w przeglądzie jest dobrowolne i nie narzuca w żaden sposób kontynuacji, wyboru lekarza czy też metod i finansowania leczenia.
Więcej informacji o nas na:    www.directmedic.pl
 

Szanowni Państwo,

informujemy, iż zgodnie z harmonogramem zgłoszonym do DOW NFZ Dentobus odwiedzi Państwa w dniu:

27.10.2022 ( w godzinach 08:00 - 14:00)

Proces obsługi Pacjentów:

  • Jeśli tylko jest taka możliwość (nie jest to obligatoryjne) zapraszamy Pacjentów z UMYTYMI wcześniej ząbkami. Jeśli nie ma takiej możliwości - nie ma problemu, lekarze przeczyszczą zęby Pacjenta na unicie w Dentobusie :)
  • Aby nie ingerować w Państwa plan zajęć/lekcji prosimy osobę koordynującą o przyprowadzanie nam Pacjentów w małych grupkach (6 osób)
  • W momencie gdy 6-ty Pacjent jest w trakcie czynności lekarza, prosimy o "zrotowanie" kolejnych 5 Pacjentów - tak aby cały proces przebiegał płynnie i bez przerw
  • Pacjentów przyjmujemy w trybie ciągłym, niezależnie od przerw lekcyjnych
  • Prosimy o przyprowadzenie w pierwszej kolejności Pacjentów, którzy np: wcześniej kończą zajęcia lub np wychodzą na wycieczkę, etc
  • Każdy Pacjent wchodzi do Dentobusu ze swoim,  wypisanym przez jego Rodzica/Opiekuna Oświadczeniem (oryginał lub wydruk skanu) które uprzednio Państwo zebraliście od Rodziców - PROSIMY O SPRAWDZENIE: czy Rodzic wpisał PESEL, czy jest to PESEL dziecka a NIE RODZICA, czy Rodzic się podpisał (najczęstsze błędy w oświadczeniach)
  • Każdy Pacjent ma mieć założoną maseczkę, którą na polecenie lekarza ściąga wyłącznie na czas czynności medycznych
  • Na koniec naszego dyżuru wypisane przez lekarza karty Pacjentów przekazujemy Placówce do Sekretariatu, celem dystrybucji przez Wychowawców dla Rodziców/Opiekunów
  • Każdy Pacjent ma prawo otrzymać naklejkę "Dzielny Pacjent" :)
  • Zwłaszcza w wypadku Pacjentów z Przedszkoli, Zerówek wizyta na fotelu ma też charakter edukacyjny, pokazując że nie ma się czego "bać u Dentysty". Taka wizyta może się przedłużyć, prosimy więc o wyrozumiałość. Mamy nadzieję iż w ten sposób nasi specjaliści przyczyniają się do zmniejszenia w przyszłości ilości Pacjentów cierpiących na dentofobię.

Procedury bezpieczeństwa:

  • Podczas wizyty Pacjenta pracuje lampa UVC przepływowa nieustanie filtrując powietrze
  • Personel pracuje w pełnych środkach ochrony osobistej
  • Personel jest w pełni zaszczepiony (3 dawki)
  • Czas czynności z Pacjentem ze zdjętą maseczką jest minimalizowany, wszelkie czynności niemedyczne nie są wykonywane podczas wizyty
  • Dentobus jest regularnie wietrzony
  • Po każdym Pacjencie dezynfekowane są powierzchnie płaskie, dotykane przez Pacjenta
  • Przed przyjazdem, wnętrze Dentobusu jest ozonowane
  • Wszystkie materiały, narzędzia, środki ochrony są sterylne i/lub jednorazowe.